Laden...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Waarom lukt het niet in de klas?

Planmatig handelen, is dat een probleem?

Inhoud
U hebt een kind in de klas hebt waarbij het u onduidelijk is waarom hij/zij niet handelt als andere kinderen, het is echter niet geheel duidelijk wat de oorzaak hiervan is. Bijvoorbeeld een kind dat er maar niet toe komt om het schrijfwerk af te krijgen. Hier kan een motorisch probleem aan ten grondslag liggen, zoals problemen in de fijne motoriek, waardoor het schrijven zoveel moeite kost. Maar het kan ook zijn dat het een procesmatig probleem is zoals het niet kunnen overzien van de taak.

Om inzicht te krijgen in de mate van motorische problemen en procesmatige problemen kan de ergotherapeut, met behulp van een gestandaardiseerd observatie, de SchoolAMPS (Assesment of Motor en Proces Skills) afnemen in de klas. De SchoolAMPS is een valide en betrouwbaar onderzoeks instrument.

De SchoolAMPS wordt in de klas afgenomen tijdens de uitvoering van twee schooltaken. Als leerkracht kunt u aangeven welke taken moeizaam gaan voor de leerling. Samen met de ergotherapeut wordt een keuze gemaakt uit de observatietaken. De leerling wordt dus niet uit de klas gehaald maar wordt geobserveerd in zijn/haar dagelijkse omgeving.

Procedure
-Telefonische intake met de leerkracht (30 minuten).
-Observatie in de klas (60 minuten).
-Nabespreking met de leerkracht (aansluitend in de klas of telefonisch) (30 minuten).
-Rapportage met adviezen (90 minuten).
-Nabespreking in de klas (60 minuten).

Voor wie
Individuele leerlingen van de instroom tot en met groep 8.

Waar en wanneer
Datum en tijdstip wordt in overleg bepaald.
De observatie vindt plaats in de klas.

Kosten en opgave
€350,- exclusief reiskosten.

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen via het contact formulier.klik hier