Laden...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Vervolgonderzoek schrijven

Inhoud
Naar aanleiding van de screening op schrijven bij een leerling in uw groep, kan het zijn dat het advies is om uitgebreider onderzoek te doen naar de visuele perceptie/visuomotoriek van de leerling. Visuele perceptie en de visuomotoriek zijn een zeer belangrijke functies voor aanleren van letters en het produceren van geschreven taal. Ook kan het zijn dat er nader onderzoek geadviseerd wordt naar zintuiglijk prikkelverwerking of praxis.
Ook zou het kunnen zijn dat uit de screening naar voren komt dat voor de betreffende leerling geadviseerd moet gaan worden omtrent een alternatief middel voor het produceren van geschreven taal of een alternatief op de gangbare schrijfmethode en middelen in uw groep.

Voor het beantwoorden van bovenstaande vragen en het adviseren hierin kan een of meerdere consulten ergotherapie aan te bevelen zijn.
De interventie kan leiden tot een bredere advisering aan u als leerkracht of IB'er.
Ook kan dit leiden tot het initiëren van een aanvraag van een hulpmiddel ter ondersteuning van het onderwijs, waarbij zowel ouders als externe instanties een rol gaan spelen.

Procedure
-Individuele vervolg interventie. De tijdsinvestering is afhankelijk van de problematiek.
Dit kan zijn, een onderzoek naar visuele perceptie en visuomotoriek of praxis (beiden 45 minuten).
Betreft het vervolg een advisering omtrent hulpmiddelen, dan moet rekening gehouden worden met een periode waarin sprake is van uitproberen en evalueren van hulpmiddelen. De tijdsinvestering vindt hierbij altijd in overleg plaats.
Mocht een onderzoek naar zintuiglijke prikkelverwerking geadviseerd worden dan vindt dit plaats zoals beschreven onder het kopje “Individueel onderzoek Zintuiglijke prikkelverwerking".
-Verzorgen van een functionele indicatiestelling t.b.v. externe instantie en overleg met ouders hieromtrent. (60 minuten)
-Bespreking aan het eind van het vervolgtraject. (30 minuten)

Voor wie?
Voor leerlingen in groep 3 tot en met groep 8 van het basis-, speciaal basis-, of speciaal onderwijs.

Waar en wanneer
Datum en tijdstip wordt in overleg bepaald.
Voor het individuele onderzoek is het van belang dat er op school een rustige ruimte, met passend meubilair aanwezig is.

Kosten
Afhankelijk van de gewenste interventie. Kosten kunnen vooraf in een offerte worden aangegeven.

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen via het contact formulier. klik hier